I QUIT SUGAR

Ny vecka, nya tag! Eller..?
Inte nog med att det är nya vecka men i denna veckan så går vi även över till mars. Hur sjukt är inte det?? Vart tar tiden vägen.. Känns inte alls som det var så längesen som vi firade nyår nere i Australien och nu har det snart gått 2 månader av året. Sinnes asså.

Men tillbaka till temat. Denna veckan inleder jag en utmaning med mig själv för min egen skull. I quit sugar. Jag har läst lite om det och sett på youtube och jag har bestämt mig för att under fyra veckors tid så ska jag inte äta något socker. Nu menar jag självklart i den mån som det går att styra. Men jag som redan tänker på vad jag äter ska bara tänka ännumer på det och hålla mig til mat och ingredienser, helst utan något socker alls. Ska även försöka dra ner på mängden fruktos (alltså fruktsocker) och begränsa mig även där. Mer grönsaker och kött, mindre kolhydrater och frukt (ja, jag vet att frukt också är kolhydrater!) och inget direkt socker! Inte ens en liten 70% chokladbit ska slinka ner. Ska försöka minska på mängden honung som jag har i teet med.

Något annat som jag vill testa under de här fyra veckorna är att äta så ekologiskt som möjligt. Att jag ska försöka välja ekoalternativ när det finns. Ska även försöka minska min användning av animaliskt fett och produkter. Försöka steka i kokosolja istället för smör, skippa grädde i såsen (ja jag äter soyagrädde men vill minska även det!). Det jag kommer behålla är såklart Bregott på knäckisarna på morgonen. 
Ska inte baka en massa som jag gjort varje vecka heller, ska försöka dricka ett glas med vatten när jag blir socker sugen och om det inte hjälper så får jag ta en frukt eller några hallon att suga på ett tag.

Detta kommer bli en jävla utmaning för mig då jag är expert på att byta ut onyttigheter med "mindre onyttiga" alternativ och nu ska jag inte ens göra det haha. Kommer bli underbart att se hur detta går nästa vecka när jag kommer ha min mens. Ja fortsättning följer.

Ska chilla en stund till nu innan jag går ner och tränar en sväng. Lite cardio och ben står på schemat och på grund av det så har jag shoppat upp presentkortet jag fick av pappa i födelsedagspresent!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

name:
stammis?

E-postadress: (only i will see)

URL/the name of your blogg:

Din feedback:

Trackback
RSS 2.0