ARE WE HUMAN BECAUSE WE GAZE AT THE STARS, OR DO WE GAZE AT THE STARS BECAUSE WE ARE HUMAN?

Rubriken ovan, kommer från en av de bästa filmerna jag vet! För den som inte vet, googla och tänk på det en stund.
Har alltid varit lite smått besatt av stjärnor.. Eftersom att det har vart så så länge jag kan minnas så vet jag inte varför men jah tror att det har med lejonkungen att göra. När de ligger i gräset på rygg och tittar upp mot stjärnorna och pratar om dem och somna säger att de är "de gamla kungarna som är där uppe och det ner över dom" (typ något sånt säger han i alla fall). Det skulle inte förvåna mig om det är detta som har stuckit kvar med mig. Älskar att se upp mot stjärnor och granska dom.
När jag och Kalle var ganska små och simmade så brukade vi, när vi kom hem på fredagkvällarna, stå och titta upp mot himlen och jag kommer ihåg hur mäktigt jag tyckte det var. Alla dessa ljuspunkter, långt där uppe i det mörka, det var så vackert och jag känner fortfarande samma sak när jag tittar upp mot en stjärnklarhimmel..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

name:
stammis?

E-postadress: (only i will see)

URL/the name of your blogg:

Din feedback:

Trackback
RSS 2.0